【公開講座】Developing Your Analytical Skills: How to Research and Present Information

1名さまから参加できる研修サービス・公開講座

  • 研修プログラム例
  • スケジュール
  • お問合せ

重要なご連絡・ご確認事項

【This course can be delivered online as well using Zoom.】 If the below sign is shown in the “Venue (会場)” column, the seminar will be delivered online and accessible from your office or home PC or tablet. 会場 “Live Online" 【本コースはオンライン対応です】 会場が「オンラインLive」または「教室Live配信」の日程はオンラインでご参加いただけます。 オンラインLive:受講者の方はオンラインのみとなります。 教室Live配信:教室・オンラインから受講される方が混在します。 ★オンラインLiveトレーニングの詳細はこちら

対象者

All business professionals who want to improve their analytical skills so that they can apply analytical thinking to their jobs to make more informed and successful business decisions

前提条件

・TOEIC Score 650 or Higher

コース概要

Quickly synthesize qualitative data, determine implications,and make informed decisions. When making decisions, how do you assess the credibility of information Do you conduct research and gather data methodically, or act on instinct and follow the latest trends Do you know what key questions to ask Feel confident you’re making valid decisions Whether you are developing a new product or service, presenting findings on a competitor’s product, or deciding how to allocate resources, you need the analytical skills to be able to support your conclusions with valid and credible evidence. In this course, you’ll learn the basics to implement a process for data analysis that ensures you’re focusing on the most critical information, involving the right people, and conveying your message in terms your audiences will understand.

学習目標

・Improve your analytical skills ・Organize information from multiple sources in various formats ・Categorize data so you can analyze it ・Uncover relevant information ・See contradictory data in different perspectives ・Analyze the facts to identify the best opportunity ・Recognize patterns and determine what they mean for your business ・Clearly communicate your findings and suggestions

主催団体

本コースは、トレノケート株式会社が主催しております。

学習内容

1. Learning Objectives - Apply Techniques to Information to Help Determine What Is Relevant - Put Information into a Form That Can Be Analyzed - Analyze Information in Order to Identify the “Best” Opportunity for Your Business, and Explain Your Reasoning - Recognize Patterns, and Discern What They Can Mean for Your Business - Identify a Framework as the Basis for Creating Presentations That Use - Information You’ve Derived from Your Analysis 2. Analytical Skills for the Business Professional - Identify Core Analytical Skills Commonly Used By Business Professionals - Describe Some of the Challenges Business Professionals Face in Collecting, Evaluating, and Presenting Information and Recommendations - Identify the Basic Steps in the Analytical Process 3. The Plan Phase - Identify the Purpose of the Analysis - Use a Tool for Clarifying Questions - Decide on an Approach for Completing an Analysis - Discuss the Importance of Considering the Needs of Your Audience When Developing Your Plan - Create a Data Collection Plan 4. The Analyze Plan - Use an Outline to Organize Data for Analysis - Aggregate Unstructured Data into Segments Based on Common Characteristics That Define Them - Organize Data via Graphic Tools - Assess the Potential Risk Associated with an Analysis - Use an Outline to Evaluate Data and Deal with Information Gaps 5. The Conclude Phase - Describe the Characteristics of Valid Conclusions - Explain How to Get from Conclusions to Recommendations - Develop Recommendations That Can Be Used in a Presentation 6. Telling Your Story - Discuss Tools, Tips, and Techniques for Presenting Your Findings/Telling Your Story to Multiple Audiences - Create and Deliver a Brief Presentation Highlighting Your Conclusions and Recommendations

留意事項・備考

This course is delivered in English. We may jointly use personal information with our subsidiary Quintegral Ltd. for the purpose of providing our training services and events.

お申込み後のキャンセルにつきましてはこちらをご覧ください

【事前に必ずご確認の上お申込みください】
*事前のお席の確保などのご対応致しかねます。
*お申込み内容は、翌営業日以降に確定いたします。
*お申込み後、満席などでご受講できない場合がございますので、あらかじめご了承ください。満席の場合は、別途ご連絡申し上げます。

※受講に関する注意点※
進行の都合上、研修開始時間を過ぎてからのご参加はご遠慮いただいております。 大変恐れ入りますが、研修開始時間までにご参加いただけていない場合、 当日キャンセル扱いをさせていただく場合がございますのでご注意ください。

スケジュール

かんたんお申込みシステム WEBinsource

公開講座を手軽にお安く受講いただけます!
→WEBinsourceの詳細と新規登録はこちら

お申込後の流れ

STEP

1

提供団体へ申込み

(お申込翌営業日)インソースがお客様のお申込を確認し、提供団体へ連携いたします
※空席がない場合、満席連絡をさせていただく場合がございますので予めご了承下さい

STEP

2

ご案内の送付

ご登録いただいたメールアドレスへ、ご受講日の前日までに受講案内をお送りします
※研修主催のトレノケート株式会社様より直接、ご受講案内メールが配信されます

STEP

3

受講開始

メールにてご案内したZoomミーティングIDを使用し、研修にご参加ください

お問合せはこちら

お問い合わせのお客様0120-800-225

ホームページ:https://www.insource.co.jp

E-mail:[email protected]

お問合せ

お問い合わせフォームへ

※お問合せ内容ご記入欄に「Developing Your Analytical Skills: How to Research and Present Information」とご記入のうえお問合せください

下記情報を無料でGET!!

無料セミナー、新作研修、他社事例、公開講座割引、資料プレゼント、研修運営のコツ

メールマガジンのご登録はこちら

登録は左記QRコードから!

※配信予定は、予告なく配信月や研修テーマを変更する場合がございます。ご了承ください。

配信をご希望の方は、個人情報保護の取り扱いをご覧ください。

年間実績公開講座の年間実績
受講者数※1
開催数※1
講座数※2

WEBinsource
ご利用社数※2

※1 

※2 

研修を探す
開催地で探す
階層で探す
テーマで探す
コースマップで探す
日程で探す
課題・状況で探す
講師派遣型研修

お客さまの課題に応えるオーダーメイド型研修

研修一覧
オンライン人材育成

オンライン人材育成

企業内研修は、すべてオンラインで実施可能です

動画教育・eラーニング

動画教育・eラーニング

データやDVDの買い切り、レンタル視聴、定額制見放題など、様々なプランでご提供します

メールマガジンのご登録

コンテンツクリエイターズワークス

生理の貧困対策支援PJ(企業向け)全力Q&A

生理の貧困対策支援PJ(自治体向け)全力Q&A

生理の貧困対策支援PJ自治体のお声

インソースからの新着メッセージ

    新作研修

    業界随一の研修開発力を誇る
    インソースの最新プログラム

      コア・ソリューションプラン
      の新作情報

      250種類以上のコンサル事例!
      組織の「したい!」に全力で応える

        おすすめリンク